luni, 22 decembrie 2014

Cat traim, invatam!

 Sunt genul de persoana careia ii place sa invete din toate lucrurile. Pentru mine, fiecare zi este o nepretuita comoara, o sursa de inspiratie si o lectie de viata. In calatoria mea de pana acum, am avut parte de tot felul de experiente, unele amestecate cu lacrimi, altele cu zambete.
~ Am invatat să fiu fericită chiar și-atunci când lucrurile nu sunt așa cum mi le-am dorit. Astfel mi-am dat seama că planurile Lui pentru mine sunt mai mărețe decât planurile mele. Și ceea ce a pregătit El pentru mine, chiar dacă nu îmi pot da seama acum, este mai mult decât minunat.
~ Am învățat că nu contează ce părere au oamenii, contează cum mă vede Dumnezeu! Oamenii vobesc de toți și de toate, mereu. Dar oare stiu ei ce vorbesc? Singurul care te știe cu adevărat este Dumnezeu. De felul în care ma vede El ar trebui să ma îngrojorez, nu de ce zice lumea. Doar El îmi cunoaște bătăliile pe care le duc în cămăruțele ascunse ale inimii, toate reușitele și eșecurile mele. Mai mult, El îmi știe și viitor! Deci, dacă pentru lume as fi egal cu zero, stiu ca pentru El sunt mai mult decât valoros, întrucât Și-a dat viața pentru mine.
~ Am învățat că nu contează cum am fost cândva. Contează ce sunt și voi fi de acum înainte. Niciodata nu voi putea sa-mi construiesc viitorul pe cioburile trecutului.
~ Am invatat sa iubesc ciocolata si nu abalajul, sufletul si nu aspectul exterior! Pentru ca esenta lucrurilor este dincolo de aparente si pentru ca omul imbatraneste, dar sufletul e nemuritor!
~ Nici de fizică nu am scăpat. Am învățat să nu-mi leg sentimentele în serie. E prea periculos. Dacă se arde un bec, se sting toate și rămân singură în întuneric. Legându-mi-le în paralel, chiar dacă se mai arde câte unul, cel puțin le mai am pe celălalte. Astfel pot rezista până îl înlocuiesc pe cel stricat.
~ Am invatat ca niciodata nu sunt prea sus, ca Dumnezeu sa nu ma poata cobori, dar nici prea jos, sa nu ma poata inalta.
~ Am invatat sa-mi numar binecuvantarile si nu esecurile!
~ Am invatat ca cel care stie sa astepte castiga multe.
~ Am invatat ca rabdarea este secretul oricarei reusite, iar perseverenta, cheia succesului.
~ Am invatat ca nu putem trece peste anumite etape ale vietii. Nu se poate sa sarim peste trepte. Trebuie sa le urcam una si una.
~ Am invatat ca nimic nu tine la nesfarsit. Nicio problema, greutate sau lacrima nu este vesnica. De aceea, nu merita sa fi trist. (Don't worry, be happy!)
~ Am învățat și, recunosc, încă mai am de învățat, să ascult de oamenii trecuți prin viață. Experiența lor este o comoară. E mai bine să înveți din greșelile altuia decât să dai tu cu capul.
~ Am invatat ca atitudinea schimba altitudinea. Oamenii te pot provoca, dar cum reactionez la provocare este alegerea ta.
~ Am invatat ca in viata trebuie sa ceri, daca vrei sa primesti ceva. Dar trebuie sa si oferi.
~ Am invatat ca greutatile nu vin pentru a te dobori, ci pentru a te face mai puternic.
~ Am invatat ca nu conteaza cat de mult traiesti, ci cum traiesti!


Viata e imposibil de descris si totusi, imposibil de negat.  Este totul si nimic. Traim in ea clipa de clipa, dar nici pana in ultima secunda nu reusim sa o intelegem pe deplin. O vedem si totusi, nu o putem atinge. O analizam si nu o putem aseza-ntr-o formula. O punem in povesti, dar nu o putem avea in maini. O impartim in zile, luni si ani, dar nu ii putem vedea capatul...

Un sirag lung de margele sau un album de amintiri, o frumoasa diadema sau o buchet de trandafiri, o poveste palpitanta sau o piesa de teatru interesanta...asa e viata. Plina de mister si necunoscut, ducandu-ne mereu cu gandul la cat de minunat e Creatorul!





2 comentarii: